Friday 7 October 2011

doa itu wireless....

hey guys!!!! kaifa halukum???
hr nie aku nk share sikit ilmu yg aku dpt melalui pembacaan dr somewhere....bak kata sorang ckgu aku, ilmu harus dikongsi...bru lh bangse kite akn maju...so,aku nk lh melaksane kn  seruan tu...lg2 yg mnjurus ke arah  kebaikn right???
since juz a few days more exam dh nk start,so aku nk share something yg berkaitan dgn berdoa dan memohon kpd Allah....
doa tu sbenrnye wireless....perkre yg br aku perasan ble aku membce....ble2 mase and kat mne2 jer....signal bar die,sntiase full 5....x pernh kurang....and selalunye connection kte akn berjye...lg2 jika disertakn dgn khusyuk dan tawaduk serta di tmbh sikit dgn istiqomah....insyaallah,ape yg kite mohon tu akan dimakbulkn.... antre waktu2 mustajab berdoa ialah,wktu sujud dlm solat,waktu wukuf di Arafah,sbelum masuk wktu subuh,wktu selepas khatam 30 juzuk al-quran,wktu ketika dlm perang atau darurat,ketika dizalimi atau sakit,waktu mlm jumaat,pd mlm lailatulqadar dan doa bg ank2 yg taat kpd ibu bapa...
satu lagi cara mudah utk berdoa kpd Allah adalh dgn mengamalkn Al-Ma'thurat....tau Al-Ma'thura tu ape???
Al-Ma'thurat adalh himpunn doa2 yg selalu dibce oleh Rasullullah SAW yg dihimpunkn melalui riwayat2 dlm hadis...di kumpulkn oleh seorang tokoh di Mesir yg bernme As-Syahid Imam Hassan al-Bana....dlm himpunan doa ni,merangkumi sgale aspek...bgus utk meminta kebaikn dlm hidup di dunia dan di akhirat...juga utk mengelakkn niat jht jin dan manusia serta utk mengelakkn syirik....
so,aku harap sme2 lh kite dpt mengamalkn ape yg aku nyatekn tu....semoga entry kali ni akn jd peringatn buat korang dan aku juga dlm usaha utk menjadi hamba Allah yg di redhai... Insyaallah....
May your life be bless... Amin...

1 comment:

pemilikhativiolet said...

hrp sgt semua yg bce entry ni blh manfaatkn pe yg dinyatekn....
May your life be blessed....